Lang gewacht, maar toch de "stoute" schoenen aangetrokken om mijzelf hier aan te melden.
Na enig aandringen van mijn goede vriend Rolibi is het moment daar om de volgende stap te nemen in mijn DCS vliegwereld.
Ohja.. eerst wat personalia..
Mijn naam is Roy. Maar ik heb mij aangemeld onder callsign "MaffeRik". Hoewel je natuurlijk een callsign moet krijgen en verdienen.. Heb ik deze zelf gekozen. Mocht dat ooit moeten veranderen dan hoor ik het wel :-). Ik kom uit Lelystad, woon daar samen met mijn vrouw en onze 8 maanden oude dochter, onze hond Mia, en onze 2 konijnen. Daarnaast nog wat ander ongewenst ongedierte in de tuin.
Ik kom zelf uit het simrace wereldje. Meermaals leuke successen geboekt tot mijn maat Rolibi zei: "He, dit moet je een keer proberen". Ik: "Ja hoor tuurlijk.. beetje vliegtuigjes vliegen HAHA!"
Dus. Ik zitten. VR bril op, en vliegen maar... Ho-lee-shit dat was vet! ... Rolibi weet dat nog niet, maar zelfs die avond er over gedroomd... <- vertel 't 'm niet....
Sindsdien praktisch niet meer in de simrace stoel gezeten. Wel aan het vliegen geweest. Eerst met een geleende HOTAS. Daarna met een Logitech X56, en inmiddels dan maar de overstap gemaakt naar een Thrustmaster Warthog met rudder pedalen (Dat laatste moet ik nog aan wennen...)
Ik heb me aangemeld om meer te kunnen leren. Ik vind het ontzettend vet om samen te vliegen, formatie te vliegen en missies af te ronden. Ik ben natuurlijk dagelijks aan het leren van Rolibi, maar ik weet zeker dat ik veel verbeterpunten heb waarvoor ik natuurlijk open sta om te leren.
Wat ik van mezelf weet waar ik nog verbeterpunten heb:
- Navigeren
- Meer geavanceerde wapenfuncties in het toestel
- Op de correcte manier landen. Ik krijg hem aan de grond.,. Maar soms is het nog wat "ruw"
Ohja... en ook dit jaar voor het eerst TopGun gezien, waarna ik meteen mee moest naar Top Gun Maverick. (<- Logisch).
Ehm ja... En verder IQT vrees. Ik begin steeds meer door te krijgen hoe het werkt... maar examens... ik had gehoopt zo'n 15 jaar geleden er van af te zijn.... maar helaas! Ik zal mijn best doen!
Ehm.. vragen... let me know!